söndag 23 januari 2011

Det som händer just nu är alltid helt rätt, vi vet bara inte alltid varför

hej! på begäran av min kära pappa så tar jag upp bloggandet igen (han vill ha lite koll på mig) det har som ni kanske förstår hänt en hel del saker sen jag skrev sist så vart ska jag börja?

åre på nyår var helt underbart, att fira tolvslaget tillsammans med underbara vänner och sin pojkvän med 1283721 andra människor var en upplevelse i sig. utgången efter tolvslaget blev ett trångt men ack så festligt minne. stugan som vi bodde i var fantastisk, tack sara. dom andra dagarna gick i partytecken och bygget är ju tamefan det bästa av allt. en åre-resa är definitivt inbokad någon gång 2011.

jobbet flyter på som vanligt, vi har gått in i januari vilket är innebär NOLL kunder men det är bara att hålla ut med ett leende på läpparna. jag har funnit ut att kläder och jag inte riktigt går hand i hand så det är väl lite sisådär men en ärlig chans är det helt klart värt.

min älskade pojkvän har lämnat mig för ålesund och fiske. han tycker uppenbarligen att det är bättre att bo i en hybel på 10 kvadrat med sin bror istället för min underbara lägenhet på 55 kvadrat. sen föredrar han flera ton fisk istället för en hemmadag med mig, vilken stil va? nämen, det går bra. vi håller fortfarande ihop och det ska vi göra, vi ses till sommaren och framtiden är fortfarande vår.

nu när johan har flyttat så har jag ersatt honom med en helt underbar varelse, en liten kattbebis på 8 veckor har flyttat in hos mig så nu fylls dagarna med gos i soffan och sängen samt lite klös på händer och lek emellanåt.

det märks förresten att vi går mot ljusare tider, det regnar här konstant och det har inte heller varit minusgrader på en vecka, hur underbart? jag har mycket att se fram emot dom kommande månaderna, ett besök i älskade övik i februari, stockholm i mitt hjärta i mars och sedan kalifornien baby i april plus min födelsedag såklart.

sen har jag till och med hunnit planera hösten och vet ni vad som händer då? jo, en new york weekend med sanna och sen chill hemma hos henne i florida. sen får man ju inte glömma att jag även planerat in en thailand resa. 2011 kanske blir mitt år?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar