tisdag 25 januari 2011

nej tack, jag vill aldrig bli vuxen


dagen har varit helt okej på jobbet, lite folk men det är sånt man får räkna med. jag har pysslat med jente kläder hela dagen, gjort om lite väggar och så. wow vad stolt jag är över mig själv, visste inte att jag hade lite styling inom mig men se på fan, väggarna blev verkligen riktigt snygga. annars då? jo, jag åker hem, nöjd och belåten. möts av två feta räkningar i postlådan så 4300 till el, 2000 i mobil och 5200 till hyra av min lön, hejdå till ett liv den här månaden. så, deppad och irriterad lägger jag mig i soffan och ringer både mamma och pappa i förtvivlan, beklagar mig över att allting handlar om pengar och önskar mer än gärna att jag kunde fått vara liten igen. jag saknar hemma så mycket, jag saknar mina vänner som gör mig hel och jag saknar min familj. det suger att bli vuxen och just idag vill jag aldrig växa upp.

mamma - när jag kommer hem ska jag lägga mig i din famn och önska att jag var liten på nytt, iallafall för några dagar. det går väl bra? jag saknar dig

nu är jag så irriterad, deprimerad och förtvivlad över hur livet ter sig. jag förstår inte varför allting ska handla om pengar, vad livet går ut och vad det tjänar till att lägga 829482131 på räkningar varenda månad. godnatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar