fredag 4 februari 2011

håll i hatten

som ni vet har jag varit med om en hel saker som egentligen bara har gjort mig gott, i längden. jag har bland annat lärt mig att ens hälsa alltid ska gå i första hand, att man måste lyssna på sig själv och ställa sig frågan, är det här värt det? mina tre månader i steinkjer har inte varit någon lek, den senaste månaden har varit fruktansvärt jobbig. den här platsen har alltså påverkat min hälsa vilket har resulterat i att jag inte har ätit, inte sovit och bara legat i soffan utan energi och motivation. att komma till den här staden, alldeles ensam och bli butikschef visade sig vara svårare än vad jag någonsin kunnat föreställa mig. jag känner inte någon utan lever endast för jobbet, vilket inte längre är värt det! jag har bestämt mig för att lyssna på mig, fråga mig själv hur jag mår och om jag orkar stå emot känslan i kroppen. svaret är nej! jag vill inte att någon ska tro att jag ger upp, för det gör jag inte. jag väljer bara en annan väg i livet, jag väljer att leva, må bra och ha kul som 20 år istället för att leva för ett jobb. att leva för ett jobb och ta sådana val som jag nu har gjort kommer jag behöva göra fler gånger i livet, men inte nu, nu när jag är ung. jag har alltså bestämt mig för att flytta till trondheim, jag har sagt upp lägenheten och sagt upp mig från jobbet och även kärleken har jag valt att avsluta. som ni kanske förstår har det varit psykiskt jobbiga beslut, men vet ni vad? jag är så stolt över mig själv och jag ser inte på mig som någon som ger upp. jag ser mig som en 20åring som känner mig själv, vet vad min kropp klarar av och någon som vet vad som är värt och inte värt. jag är stolt över mig själv och jag vill att ni som läser den här texten också ska vara det, men oansett vad ni har för åsikter så är jag säker på det här valet och jag är säker på mig själv. nu börjar ett nytt äventyr, nya utmaningar och framför allt ett liv som jag vill leva. äntligen får jag umgås med mina vänner, leva som jag vill leva som 20 år och faktiskt må bra. tack till mig själv, du är så himla bra linnea!

3 kommentarer:

  1. det är klart att du ska leva livet linnea, och göra det du mår bra av! det är det viktigtaste :)

    SvaraRadera
  2. du gör alldeles rätt bruden! :) du är stark som tar dessa steg! :) jag är så imponerad över dig! :)

    SvaraRadera