torsdag 21 oktober 2010

för första gången

idag är det första gången jag tvivlar på mina kunskaper sen jag mådde dåligt, det är första gången jag har gråtit mina ögon rödsprängda sedan johan gjorde slut och det är första gången jag skakar av rädsla sedan mamma och pappa gick isär. men det är också första gången jag är riktigt stolt över mig själv sedan jag reste mig från mitt plattfall och det är första gången jag är så jävla lycklig sedan jag fick tillbaka johan.

det är med blandade känslor jag skriver det här, jag flyttar från mitt hat-älskade örnsköldsvik om en vecka. jag flyttar från mina absolut bästa vänner, jag flyttar från min underbara familj och jag flyttar från mitt förflutna. det här är verkligen ett stort kliv och det är ett kliv rakt in i någonting nytt. det

det kanske är fjantigt att känna såhär men det som skrämmer mig är jobbet som butikschef, upplärningen som kommer göras i trondheim, alla nya människor jag kommer träffa och norskan. det känns alldeles för stort men jag ska klara det. jag ska suga in allting nytt och försöka omvandla det till någonting positivt. jag vet att det här är en chans som man bara måste ta, en chans som aldrig kommer åter. men jag är bara lite nere ikväll, det är allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar